Thursday, July 05, 2012

Arangkada of Leo Lastimosa for July 6, 2012

        Raket sa plitehan


    Aron pagpanghimakak sa pangangkon sa taxi ug PUJ operators nga pulos ra sulti apan way pormal nga awhag paglaslas sa plitehan, ang kahugpongan sa mga konsumidor sa Sugbo nipasaka og petisyon sa Land Transportation Franchising and Regulatory Board (LTFRB).  Nakugang hinuon si Vic Sapio, presidente sa Consumers Right for Economic Welfare (Crew), nga duna diay bayranan ang bisan unsang petisyon nga ipasaka sa LTFRB.
    Napugos og takilid si Sapio.  Aron dawaton ang petisyon paglaslas sa minimum nga plitehan sa PUJs gikan sa P7.50 ngadto sa P6 ug ang flagdown rate sa taxi gikan sa P40 ngadto sa P30.  Ang petisyon sa Crew natuki sa public hearing sa ulohang buhatan sa LTFRB gahapon.

-o0o-

    Tihik lang gyod tingali ko kay akong giawhag si Sapio sa pagsusi wa bay paagi nga masubli sa LTFRB ang plitehan nga di sila kinahanglang mobayad.  Gipahinumdoman nako siya sa pagpahimus sa PUJ operators ug drivers, sa way pagbayad og filing fee, sa P0.50 nga pasiunang uminto sa plitehan.  Nga gimando sa LTFRB dihang nisulbong pag-ayong presyo sa lana pila ka buwan ang nilabay.
    Apan mas matinahuron sa mga lagda si Sapio.  Maong nadawat dayong ilang petisyon sa Sugbuanong board member sa LTFRB nga si Atty. Manuel Iway.  Kinsa nakadayeg sa ilang mga sukaranan sa P1.50 nga laslas sa plitehan sa PUJs.

-o0o-

    Nakasabot ko nga nagkinahanglan og kuwarta ang LTFRB.  Kay gawas nga makagasto sa pagpahigayon og public hearings paghusay sa mga petisyon sa plitehan, gitahasan sang mopahamtang ug mangolekta og mga bayranan sa pag-regulate sa industriya sa transportasyon.
    Maglisod hinuon ko sa pagsabot nganong ang mga pasahero ug mga konsumidor nga hagbay rang naglaway sa mga benepisyo sa pagbarato sa lana apilon pa man nila og panguwarta?  Di pa ba diay igo nga ang siningtan sa mga pasahero ug mga konsumidor maoy tinubdan sa dagkong suholan ug mga benepisyo sa kadagkoan ug mga kawani sa LTFRB?

-o0o-

    Nisamot kaaslom ang akong ginhawaan pagkabati sa pasidaan sa LTFRB nga ikiha nila ang PUJ operators nga boluntaryong molaslas sa ilang plitehan.  Unsa may kalapasan nga ilang ipasangil?  Nga nag-una-una ang PUJ operators paghatag og alibyo sa mga pasahero?  Kanus-a man nahimong babag ang burukrasya sa pagtabang sa katawhan?
    Nagduda hinuon kong garbo ang tinuod nga hinungdan sa ilang hudlat.  Kay kon mabuhi ang operators ug drivers sa mas ubos nga plitehan, mahimong kuwestiyonable ang ilang taripa.  Ug kon mas sayon diayng magkasabot ang transport groups ug mga pasahero sa mas makiangayong plitehan, unsa pa may kapuslanan sa LTFRB?
    Kon papason ang ahensiya, gawas nga wa nay filing fee, di pa gyod ta kinahanglang motakilid alang sa ilang tambok nga mga suholan ug benepisyo.  [30]  leo_lastimosa@abs-cbn.com